ايران به 5قاره دارو صادر مي‌کند
گل نرگس
فرهنگی/اجتماعی/علمی/ورزشی/...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 6 / 12 / 1389برچسب:, توسط En.Ali Golestani(علی گلستانی)
 داروسازي اکسير وابسته به صندوق تامين اجتماعي توانسته سهم بالايي از صادرات دارويي ايران را به خود اختصاص دهد به طوريکه صادرات دارو به 5 قاره دنيا در برنامه 5 ساله اين شرکت داروسازي قرار دارد.
 

دکتر سيد حميد مصطفوي ، مديرعامل شرکت داروسازي اکسير در گفتگو با مهر به برنامه ها و چشم انداز اين شرکت داروسازي اشاره کرده است.

وي در ابتدا به سابقه تاسيس شرکت داروسازي اکسير اشاره کرد و افزود: ثبت اين شرکت در 17 دي ماه 1363 انجام شد و توليد آزمايشي شرکت اول شهريور 1372 آغاز شد.

مصطفوي با اشاره به سرمايه 150 ميليارد ريالي شرکت داروسازي اکسير در سال 87، گفت: رويکرد اين شرکت نگاهي جهاني به کسب و کار است.

مديرعامل شرکت داروسازي اکسير به تدوين برنامه 5 ساله اين شرکت در سال 84 اشاره کرد و افزود: احداث خطوط جديد توليد داروهاي تحت ليسانس از جمله اهداف برنامه پنج ساله اين شرکت بوده که توانسته ايم در پايان برنامه که سال 89 باشد به بيش از 85 درصد اهداف دست پيدا کنيم.

وي به تدوين دومين برنامه پنج ساله داروسازي اکسير اشاره کرد و گفت: در اين برنامه که از ابتداي سال 90 آغاز شده و در سال 94 به پايان مي رسد، مي خواهيم بازار صادرات دارويي شرکت را جهاني کنيم.

مصطفوي با اعلام اينکه هم اکنون فروش ساليانه داروسازي اکسير 130 ميليارد تومان است، افزود: در برنامه پنج ساله اين شرکت فروش 55 ميلياردي پيش بيني شده است.

مديرعامل شرکت داروسازي، يکي از برنامه هاي اين شرکت در سال آينده را صدور 25 پروانه جديد دارويي اعلام کرد و گفت: توليد مکمل ها و تجهيزات پزشکي، توليد پني سيلين هاي خوراکي و... از جمله پروژه هاي مشترک داروسازي اکسير با ساير شرکتهاي دارويي است.

وي با اعلام اينکه 44 درصد از سهم صادرات دارويي کشور توسط داروسازي اکسير تامين مي شود، افزود: هم اکنون داروهاي اين شرکت به کشورهاي همسايه و منطقه و برخي کشورهاي قاره آمريکا و آفريقا صادر مي شود که در برنامه پنج ساله پيش بيني کرده ايم داروهاي اکسير به 5 قاره دنيا صادر شود.

مصطفوي همچنين از صادرات تجهيزات پزشکي شرکت داروسازي اکسير خبر داد و گفت: ما تلاش مي کنيم نه فقط دارو بلکه راه حلهاي درماني را نيز ارائه دهيم که اين سياست برگرفته از سازمانهاي بالادستي شرکت داروسازي اکسير است.

وي از شرکت داروسازي اکسير به عنوان يکي از ذي نفعان نظام سلامت کشور ياد کرد و افزود: با توجه به اينکه بيماران نقطه محوري نظام سلامت محسوب مي شوند، داروسازي اکسير تلاش مي کند در حوزه زيستي نيز وارد شود.

مديرعامل شرکت داروسازي اکسير از ورود محصولات جديد اين شرکت به بازار دارويي و پزشکي کشور در سال آينده خبر داد و اظهارداشت: ويال هورمون رشد که خط توليد آن طي روزهاي اخير راه اندازي شد، از سال آينده وارد بازار داخلي کشور مي شود.


javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: